Forum
SvaraStäda Sverige |
---|
Hej alla föräldrar! Hoppas ni har haft en skön sommar! För några föräldramöten sedan så pratade vi om att det skulle vara bra med en inkomstbringande aktivitet där tjejerna kunde vara involverade. Det föreslogs då "Städa Sverige" och jag anmälde oss direkt. Nu har vi äntligen blivit kontaktade och fått en tid för att hjälpa till att snygga till Norrköping. Den 8/9 kl. 17.00-20.00 kommer vi få ett område i Norrköping som ska städas(mer info kommer). För det får vi t-shirts och 5000 kr(!). För att kunna genomföra denna aktivitet måste så många av tjejerna som möjligt vara med och ett gäng föräldrar. Därför behöver jag veta hur det ser ut för tjejerna och vilka av er föräldrar som kan vara med. Karin kommer skicka en kallelse under dagen och jag önskar att ni svarar på den så fort som möjligt. Det här känns som ett bra tillfälle att tjejerna själva får ta ansvar och få in pengar till lagkassan, med lite hjälp från oss vuxna. Hoppas så många som möjligt kan vara med! Hälsningar, Caisa Caisa Lundssell 19 aug 2020 |
Svar (6 st) |
---|
Superbra Caisa!!! Du kan räkna med oss 🤗 |
Bra initiativ! |
Härligt! Räkna med oss. 🔆 |
Bra! |
👍🏽Vi kommer |
Nu har jag varit på infomöte och kan ge lite mer information om hur städningen på tisdag går till. Vi har turen att städa i Lindö. Jag tänker därför att vi träffas på parkeringen på FTA kl. 16.50 för genomgång och utdelning av material. Vi har ett ganska stort område, så det vore bra om så många av tjejerna som möjligt kan vara med. De tjejer som är ledare för knattefotbollen får möta upp efter att de är klara där. Vi har fått 20 Städa Sverige tröjor och massor av handskar som vi delar ut på plats, men annars gäller oömma kläder(efter väder). Har någon tillgång ett släp då vi ska avsluta städningen genom att åka med allt till Returpunkten? Vi ses på tisdag! |